aZ ZiL La

aZ ZiL La

Friday 23 May 2014

JaKaRTa - Last Day (Part 2)

Ni betul2 last, sebab aku nak cerita gak pasal ni....

Kami selamat sampai ke KK, emangnya bapak pilotni laju bener bawak flightnya, ekeke.....
Walaupun flight delay 15 - 20 minit, flight touch down seperti masa yang ditetapkan...
Amik luggage n then pemeriksaan Kastam...

Pegawai Kastam Perempuan yang sorang ni memang aku geram...
Nanti aku nak minta pencerahan ngan member2 Kastam tentang barang yang patut di kenakan cukai...
Adik aku c Ina tu la, dia beli kain2, kebanyakkan kain lace n kain satin,
Semua tuk majlis kawen nanti... Anggaran dalam RM500 - 600, tapi masa tu Pegawai ni nak paw kami bertiga, c Ina, aku ngan Nita sekali.....

Sila lihat barang2 yang aku ngan Nita beli la, tak logik langsung nak kena kan tax...
Tuk c Ina aku tak pasti, memang patut kena juga ke tak, tak nak panjangkan cerita,
Dia gi bayar je, mula2 kene RM50, tapi dah bos Kastam tu geng Haji, bayar RM30 je la...

Kitorang ri tu pi Bandung, siap berkotak2 lagi beli kain, Pegawai Kastam Senai rilex je...
Dia tau juga bezakan orang yang membeli tuk berniaga @ nak pakai sendiri....

Ceh tuk Pegawai Kastam yang kat Terminal 2 KK tu, agak2 la ye kalau nak buat keja....
Aku tak cakap semua, aku nak cakap pompuan yang sorang tu je, tuk makluman aku keja bahagian CekPoin,
sebelah menyebelah je ngan Kastam & setahu aku yang takde ilmu keKastaman ni,
adik aku tak perlu pun bayar tax tu... (Betulkan aku kalau aku salah)

Setakat RM30 tu memangla tak heran, cuma sila la agak2 wahai Cik Puan Kastam,
dengan bangganya berkata "kalau tak kamu bertiga kena bayar, korang bagi2 la RM80.."
Wah wah boleh pula gitu, main bagi2 pula....

Dalam Story Mory Trip Jakarta ni, aku tak detail tentang perbelanjaan, coz pegi pun bukannya jauh...
Setakat negara seberang je pun, sapa dapat harga tix murah, sikit la kuar duitnya,
rajin2 la tengok tiket... Untong2 dapat harga promosi....
sapa shopingnye banyak, budget pun besarla...
Kalau bab transport pula, kalau begerak sendiri boleh jadi murah @ mahal,
bergantung nak nek pa n pandai cari teksi yg murah...
Kami menggunakan Supir coz kitorang ramai n barang agak banyak....
+ senang nak begerak...

kalau da pa2 nak tanya boleh je...


















Selingan...
Jauh Patung & Kapal Terbang mainan ni di beli...
#makdorgygblikn #ygpntgsengati

Berakhirla Story Mory percutian aku ke Jakarta.....
Tak sabar tuk Trip seterusnya.... Nantikan.... ;-)
Ke mana??? Tunggu...






No comments:

Post a Comment